Dalarna

Foto Torbjörn Andersson

Södra Dalarnas Jakt- Fiske och Fritidsmässa i Smedjebacken

Efter 2,5 års uppehåll på grund av pandemin var det föregående helg återigen dags för Södra Dalarnas Jakt- Fiske och Fritidsmässa i Smedjebacken. Västerbergslagens Jaktvårdskrets och Jägareförbundet Dalarna var självklart på plats med en monter under den trevliga och välbesökta mässan.

Foto Torbjörn Andersson

2022-06-19

”Mest populärt var nog fågelholkstillverkningen för barnen, ett 70-tal fågelholkar slog barnen ihop och fick ta med sig hem under helgen. Det fanns även möjlighet att ta med sig och få sina troféer bedömda i montern och vi kunde mäta in ett antal riktigt fina medaljtroféer under helgen. Några olika tävlingar genomfördes även under helgen, med bland annat chans att vinna hundmat från Monster Pet Food och hörande hörselskydd fån InterJakt i Borlänge.
Nu ser vi fram emot nästa års mässa som genomförs 3-4 juni 2023” säger Torbjörn Andersson Ordförande Västerbergslagens Jaktvårdskrets.