Dalarna

Tomtemor Britta Lundh bjuder medlemmar på glögg.Foto Torbjörn Andersson

Tomtemor Britta Lundh bjuder medlemmar på glögg. Foto Torbjörn Andersson

Glöggkväll i bitande kyla bjöd Säfsnäs Nås jvk på

I bitande kyla så genomförde igår Jägareförbundet och Säfsnäs Nås Jaktvårdskrets en glöggkväll för jägare inom kretsen.

Anna Olofsson och Hans Johansson mäter in älghorn på glöggkvällen i Säfsnäs-Nås jvk. Foto Torbjörn Andersson

2022-12-08

Tomtemor bjöd på värmande glögg, pepparkakor och skumtomtar när besökarna kom in från kylan.

Under kvällen så genomfördes hornbedömning och ett flertal medaljer fick följa med hem till stugorna.

Länsordförande Ulf Berg och jaktvårdkonsulent Anna Olofsson höll även föredrag om nuläget i såväl jaktvårdskretsen som i länet i stort gällande framför allt dom alltid heta ämnena älgförvaltning och varg.

Ett stort tack till samtliga inblandade som gjorde detta till en trevlig kväll.

Ikväll så genomförs ytterligare en glöggkväll, denna gång av Mora Jaktvårdskrets. Så välkomna till Dala Jaktskytte i Orsa mellan 18.00-21.00

sjf-glöggkväll-säfsnäs-nås-4.jpg
Ulf Berg och Anna Olofsson informerade om aktuella frågor från förbundet. Foto Torbjörn Andersson