bakgrund

Dalarna

Foto Torbjörn Andersson

I ett vackert vinterlandskap genomförde årets kretsjakt

I ett vackert vinterlandskap genomförde Jägareförbundet Dalarna i lördags en klövviltsjakt efter älg och kronvilt för representanter från länets jaktvårdskretsar på Kullen.

2022-12-01

Mitt på dagen bjöds deltagarna på en god och värmande sopplunch.

I samband med lunchen så informerade jaktvårdskonsulent Hanne Kringstad kretsarna om vad konsulenter och länsförening kan erbjuda kretsarna i form av utbildnings- samt informationsträffar för sina medlemmar.

Deltagarna fick även lite kort information om vinterns stundande vargjakt av Fredrik Perols.

”Vi vill med denna jakt tacka våra förtroendevalda för sitt fantastiska arbete ute i kretsarna, samt ge inspiration till fler och intressanta aktiviteter och utbildningar som går att arrangera.

Vill också passa på att rikta ett stort tack till de hundförare som varit med under årets jakter på Kullen och gett deltagarna många spännande upplevelser och skottchanser”, säger Torbjörn Andersson Medlemsansvarig Jägareförbundet Dalarna.

Ha det gott!

Torbjörn Andersson