Dalarna

Foto Britta Lundh

Mora och Orsa jvk bjöd in till en glöggkväll

Glöggkväll nummer två i Dalarna genomfördes hos Dala jaktskytte i Orsa.

Ida Musk och jämthunden Elis . Foto Britta Lundh

2022-12-11

I ett samarbete mellan Mors jvk och Orsa jvk genomfördes ytterligare en glöggkväll här i Dalarna.

En välbesökt afton med många olika aktiviteter, som hornmätning, skytte och hund.

Hans Johansson och Anna Olofsson, från kontoret i Falun, har fullt upp hela kvällen med att mäta in de medtagna hornen.

Information om strechning av våra hundar, pratade Ida Musk från Muskidas hund om, där jämthunden Elis tacksamt deltog.

Ulf Berg höll föreläsning om läget i kretsarna och inom Jägareförbundet.

Att skytte engagerar många av våra medlemmar har Dala jaktskytte i Orsa tagit fast på och håller nu på att färdigställa sin anläggning i Orsa. Tid fanns för att prova på simulatorskyttet.

Och framförallt så fanns personal från förbundet på plats och såg till att både pepparkakor, skumtomtar och glögg fanns till alla besökande medlemmar.