Gävleborg

Till minne av Simon Molarin

2018-03-07

Historien om jägaren Simon Molarin i Kårböle, som alldeles för tidigt fick vandra vidare till dom sälla jaktmarkerna den 26 Januari 2018.

Berättad av hans bröder Jimmy och Rikard som nu har skapat en minnesfond i sin lillebrors namn.

Allt började men vad vi trodde va en förkylning, ont i kroppen och huvudet. Han blev sämre under helgen och på måndagen hörde han av sig till mig på morgonen att han ville vila lite innan vi skulle åka i väg på jobb. Det va den sista riktiga kontakten med honom.
På måndag kväll transporterades han till iva på Hudiksvalls sjukhus. Tisdagen vidare till Gävle sjukhus, och under onsdagen vidare till Uppsala. Där han senare blev allt sämre och hans liv gick inte att rädda. Han dog tillsammans med hela sin familj samlad runt honom.
Han blev bara 22 år gammal!

Simon han var en otroligt levnadsglad människa som är mån om sin familj och brorsbarn och sina hundar. Han hade otroligt stor umgängeskrets. Och många jaktkamrater. Han levde för sina hundar och jakten. Nu hade han fått tag på en bra stövare som han la ner mycket tid på rävjakt just nu. Annars jagade han allt.

Tanke om fonden är att vi ska kunna föra Simons namn och intresse vidare i framtiden. Att ge ungdomar en chans att få komma ut i skogen och jaga. Just nu är den i uppstartsskede men vi har några idéer om att kunna bidra till jägarexamen, att ev köpa ut kursmaterial eller att anordna jaktstig eller bidra med ammunition mm allt detta för ungdomar i bygden.

Eftersom att Simon var aktiv i ungdomsskytte i Färila/kårböle så kanske det finns något som vi kan hjälpa till med där. Men för att kunna söka pengar så måste en skriftlig ansökan komma in till oss så jag och min mellersta bror Rickard få komma överens om vart vi ska skänka pengar.

Simon Molarins minnesfond för ungdomsjakt och skytte i bygden.
Swish: 123 323 7385
Bankgiro: 714043-7
(Skriv gärna hälsning och namn från avsändaren)

Vila i frid!