bakgrund

Jägarloppis

Jägareförbundet Gävleborg bjuder in till Jägarloppis

2019-07-17

Som bekant så är det populärt med second hand, återvinning och att vi på olika sätt tänker på miljön och minskar vår ”slit och släng”kultur.

När: Lördag 3 augusti 2019 kl 09-16

Var: Kungsgården Hillsta IP, Gästrikland

Hur: Medlemmar erbjuds möjlighet att komma till platsen för loppisen och ges möjlighet att själva sälja begagnad jaktutrustning. Utställningsplatsen är gratis.
Vad: Allt för att återvinna och på detta sätt erbjuda nya och äldre jägare möjlighet att köpa begagnade grejer som mest tar upp plats i förrådet.  Den gamla handkikaren, stövlarna, vapenremmen, ryggsäcken, hörselskydden, jaktstället som man vuxit ur är några exempel. Dock inte sälja licenspliktiga jakttillbehör vid loppisen.

Kontakt, information och anmälan som utställare:  Kjell Johansson 070-560 75 31  kjell.johansson@hofors.se