Gävleborg

Foto: Frugan/Mostphotos

Viltvårdsfonden

2021-04-11

Jägareförbundet Gävleborg känner stor oro för utvecklingen med Viltvårdsfonden och Allmänna uppdraget. Vi har stort förtroende för hur förbundsstyrelsen och tjänstemän agerar i frågan och följer noggrant händelseutvecklingen dag för dag.

SvJF kommer i närtid ha ett möte med landsbygdsministern. De vill ha bra diskussion med Jennie Nilsson och lyssna in hur regeringen kommer agera, utifrån den uppkomna situationen och den skarpa kritik dom gett.

SvJF noterar med stor uppskattning att flera län redan börjar agera och sätta tryck, men hoppas också att vi sparar lite krut så att det finns kraft kvar för den gemensamma insatsen som vi gärna vill se om det behövs. Tillsammans är vi starkare.

Torbjörn Larsson, ”Svenska Jägareförbundet kommer aldrig acceptera den riktning som Naturvårdsverket pekat ut i sin skrivelse!”

Jägarförbundet Gävleborg ser gärna att kretsar och medlemmar följer händelseutvecklingen på jagareforbundet.se och övriga media.