Gotland

foto Magnus Rydholm

Är du Gotlands nästa Jaktskyttemästare?

29 augusti och 19 september

2021-08-27

Enligt tradition tävlar länets jägare om vandringspriset för bästa skytt på älg, vildsvin, hare, lerduva och jaktstig. Resultat från samtliga banor krävs för att vara med och tävla om det mycket ärofyllda priset Jaktskyttemästaren.

Nytt för i år är att tävlingen är uppdelad i två dagar. Först ut är jaktstigen som i år skjuts på Etelhems plåtskyttestig den 29 augusti. Anmälan sker på plats vid jaktstigen kl. 9.00.

Den 19 september är det sedan dags för resterande grenar på Hejdebybanan. Anmälan sker på plats kl. 9.00 och du tilldelas ett startnummer och resultatkort. Under dagen tar du dig igenom banorna och förutom chansen att vinna storpriset för Jaktskyttemästaren Herr och Jaktskyttemästaren Dam, så kommer vi utse bästa skytt i respektive gren. I år kommer vi även ha utlottningspriser för gott deltagande. På prisbordet finns bland annat ett set med nya bildäck till din bil, exklusiva husgeråd, jakttillbehör m.m.

29 augusti Etelhem
Plåtskyttestig – hagel

19 september Hejdebybanan
Älgbana 2 serier - kula
Vildsvinsbana 10 skott – kula
Hare 10 skott – hagel
Skeet 15 – hagel

Klasser
Totalseger Herr
Totalseger Dam

Anmälningsavgift
50 kr

Med rådande pandemi i åtanke är vi glada att återigen kunna arrangera Jaktskyttemästaren. Självklart är du som deltagare symptomfri och tänker på att hålla avstånd till andra deltagare.