Gotland

Föreläsning 10 nov nätverket "Jakten för alla"

Jägareförbundet Gotland och nätverket "Jakten för alla" bjuder in till en diskussionskväll om hur man kommer igång att jaga om man har en funktionsvariation.

2022-11-03

Jakt och Viltvård är så mycket mer än att ut och skjuta. Vi kommer under kvällen presentera hur vi jobbar i jägareförbundet.
Jonas och hans kompisar från "Jakten för alla" kommer att prata lite hur dom gjort och hur dom jobbar samt hur man söker olika tillstånd som behövs för att kunna bedriva jakt och viltvård.

"Prova på skytte" och möjlighet att vara med på jakt under fredag och lördag. Vi avslutar lördagen för de som varit med i skogen någon av dagarna med att laga och äta en viltbuffé tillsammans med Jimmi och Jonas.
Du behöver inte känna att du måste med och jaga nu men är du eller känner du någon med en funktionsvariation som är intresserad av att komma ut i naturen kom med och lyssna så tar vi det där ifrån.

Vi bjuder på kaffe och kaka.
Plats: Gangvide farm på När
När: Torsdagen den 10 November