Jägareförbundet Hällefors

Vår jaktvårdskrets är en av de större i länet med våra ca 500 medlemmar.

Medlemmar i Jägareförbundet Hällefors har rätt att delta i kretsens aktiviteter och möjlighet att lämna förslag via motioner till kretsens årsmöte, som normalt hålls i Februari/Mars. Motioner som antas av årsmötet går vidare till Länsföreningens årsstämma och sedan till Svenska Jägareförbundets årsstämma. Detta är en viktig möjlighet att påverka förutsättningarna för allt som har med jakt att göra. Genom det av staten utfärdade ”allmänna uppdraget” har Jägareförbundet en unik möjlighet att påverka lagstiftning, jakttider m.m.

Kretsens aktiviteter annonseras genom Svensk Jakt, eller på kretsens hemsida, som du når via Svenska Jägareförbundets hemsida. Vid sidan av årsmötet brukar vi ha ett medlemsmöte under hösten, där oftast någon intressant föredragshållare deltar. Ett flertal skytteaktiviteter, kurser och ungdomsaktiviteter står också på programmet.

Vi tar gärna emot synpunkter och förslag på aktiviteter och hur vi som krets kan förbättra vår verksamhet.
Kontaktuppgifter till kretsens styrelse hittar du här nedanför:

Hänt i kretsen

Styrelsen 2021