Örebro län

foto: Ulf Skoglöf

Länsmästerskap i Eftersök avgjort

Göran Gunnarsson gjorde succé som förvirrad skytt. spårläggare och tävlingsledare var Håkan Karlsson. Samuel Svanberg skötte det teoretiska. Vinnare Gunilla Erlandsson från Nora

2019-05-26

Under svåra spårförhållande ,med bla hällande regn och många viltstörningar, avgjordes i dag länsmästerskapen i eftersök . Tävlingen genomfördes på Jägareförbundet utbildningsmark i Skogaholm och innehöll delmomenten spår , teori samt skottplatsundersökning.

Enväldig rättvis domare , spårläggare och tävlingsledare var Håkan Karlsson. Göran Gunnarsson gjorde succé som förvirrad skytt och Samuel Svanberg skötte det teoretiska.

Fyra kretsar hade sänt var sitt ekipage till tävlingen. Segrade gjorde Gunilla Erlandsson från Nora med sin flatcoated retriver . Gunilla får nu representera Örebro län vid regionsfinalen i Stockholm senare i höst.

Grattis Gunilla och lycka till i Stockholm !