Regionsmästerskapet i eftersök 2020 - Svenska Jägareförbundet

fotograf privat

Regionsmästerskapet i eftersök 2020

fotograf privat

segraren i RM Henrik Wiklund från Södermanland.

2020-08-31

Regionsmästerskapet i eftersök 2020

På söndagen den 30 augusti avgjordes 2020 upplaga av regionsmästerskapet i eftersök. Mästerskapet skulle egentligen ha ägt rum på Gotland. Men pga att tävlingsledningen där råkande ut för en allvarlig eftersöksolycka gick stafettpinnen till Länsföreningarna i Örebro och Värmland som arrangerade tävlingen tillsammans. Tävlingsplatsen var Jägartorpet i Storfors. Tävlingsledare var Henrik Widlund.

Sex län hade skickat tävlande som gjorde sitt bästa i momenten fråga skytten ,skottplatsundersökning , spår, skytte samt teori. Den som lyckades bäst och kan kalla sig regionsmästare i eftersök 2020 var Henrik Wiklund / Rex från Södermanland .Tvåa blev Anders Henningsson / Porter från Dalarna och trea Karin Björk / Hilda från Värmland. Örebros representant Patrik Andersson / Hasse kom på en hedrande fjärde plats.

Som prisutdelare fungerade länsordföranden i Värmland Anders Olsson samt länsordförande i Örebro Göran Eriksson. Regionens Hundansvarige Anders Fredriksson deltog också i prisceremonin.

Till lunch serverades det rårakor och fläsk som tillagades av vår eminente kock Affe Nilsson.

Tack vare Henrik Widlunds minutiösa planering avlöpte tävlingen snabbt och smidigt och utan missöden. Arrangörsstaben och de deltagande funktionärerna fick mycket beröm för en välarrangerad tävling.