Foto Mostphotos

Södertälje

Välkommen till Jägareförbundet Södertälje!

Vår krets sträcker sig från Södertälje och ner till Järna och västerut förbi Nykvarn. Det är mycket skog och mark, och stora vägar... vi har många skickliga eftersöksekipage.

Den nya styrelsen 2018 fortsätter arbetet att öka såväl antalet aktiviteter för som service till våra medlemmar. Anmäl dig till vår kretsmejl sodertalje@abkrets.se så du får info om våra utbildningar och träningar! Du som är medlem i Södertälje har förtur, men vi välkomnar medlemmar från både Stockholms och Sörmlands län.

I kretsen har vi två viltundersökare, Jonas Svensson och Lennart Henrysson, som kan hjälpa dig att besiktiga vilt inför småskalig försäljning. De har även utbildning/auktorisation att undersöka älg för värdering och rapportering till länsstyrelsen om djuret ej bör räknas in i tilldelningen.
Du når Jonas Svensson via 0703086151 eller atelje.jonassvensson@hotmail.com

Vi hjälper gärna jaktlagen i vår krets med eftersök. Våra ekipage med skickliga och ihäriga jägare och vältränade och erfarna hundar löser även svåra uppgifter. Självklart är dessa även engagerade i NVR och ofta ute på trafikeftersök.

Vi tränar skytte på Tveta skjutbana och här hittar du vårens program!

Styrelsen: ordf Magnus Sydhagen, vice ordf Jonas Svensson, sekr/kassör Chris Edman, ledamöter Tomas Runnqvist, Ulf Sundström och Minna Arman Sydhagen. Du når oss alla via sodertalje@abkrets.se

Välkomna till oss!

2017-08-18 2018-03-06