Jägareförbundet Västerort - Svenska Jägareförbundet

Foto Madeleine Lewander

Jägareförbundet Västerort

Välkommen till vår jaktvårdskrets! Vi har ca 970 medlemmar i Bromma, Vällingby, Hässelby och Spånga.

Vi vill att så många som möjligt av våra medlemmarna ska komma ut i skog och mark. Ambitionen är att fler ska få prova på olika typer av jakt och jaktsituationer under trygga och säkra former.

Vi kommer att genomföra ett antal utbildningar under mottot “Bli en bättre och säkrare jägare”.

Våra “hemma” skjutbanor är på Lövsta och Rosersberg där vi ses för att träna.

Jakter anordnas på Jägareförbundets fyra jaktgårdar samt på ett flertal fina marker i vårt nätverk.

Så länge “Corona pandemin” är aktuell följer vi Jägareförbundets rekommendationer.

Missa inga aktiviteter! Alla aktiviteter som kurser, skytte eller jakt inbjudningar mejlas ut direkt till Västerorts medlemmar. Övriga medlemmar i andra kretsar får plats om det finns platser kvar. Du får koll på alla aktiviteter dels här via vår hemsidan eller i länsföreningens kalendarium, eller så kan du följa vår facebook sida.

Styrelsen, suppleanter, valberedning och funktionärer når du via vasterort@abkrets.se och alla mejl från oss har avsändare Jägareförbundet Västerort jvk.

Ordförande  Roger Lundholm

Årsmötet har vi i början på februari och brukar vara i klubbhuset på Lövsta skjutbana. Kallelse går ut via mejl och annons i Svensk Jakt

2017-08-18 2020-09-05