Länsföreningen - Svenska Jägareförbundet

Länsföreningen

Med över 15500 medlemmar som tillhör någon av våra 20 kretsar, är vi det största länsförbundet. Geografiskt sträcker vi oss från Hallstavik i norr till Södertälje i syd. Våra kretsar har olika utmaningar och förutsättningar vad gäller bl a mark och vilt.

Vi har medlemmar utan egna jaktmarker och många nya jägare som vill ta del av erfarna jägares kunskap. Därför arrenderar vi mark. På våra jakt- & kursgårdar, Bogesund och Gålö, har vi ett stort utbud av olika utbildningar och kan erbjuda våra kretsar och medlemmar jakttillfällen.

Vår uppgift är både att stödja våra kretsar i sina aktiviteter och att väcka opinion och verka för ökad kunskap om viltvård och jakt för både våra jägare och allmänheten.

Ordförande i länsföreningen är Olof Lublin. Förutom styrelsens ledamöter och övriga kontaktpersoner samt valberedning som är ideellt verksamma i förbundet, presenteras även Svenska Jägareförbundets personal som stödjer och samverkar genom hela förbundet. Från krets, via län och region till centrala kansliet på Öster Malma.

Du kan kontakta länsförbundet via kommunikation@stockholm-jagareforbundet.se om denna websida eller information du söker eller vill dela med dig av. Du kan också kontakta styrelsen direkt med förslag och synpunkter via styrelsen@stockholm-jagareforbundet.se

2013-04-10 2017-08-18