Stockholms län

Emil bästa skytt vid JägarSM... igen!

Emil Håkansson segrare vid årets Jägar-SM i Åmål. Han utmanades dock hårt av en junior från Jämtland i år. Även om Emil inte vann ifjol, då han var tvåa, så har han ett antal segrar de senaste åren.

2018-08-22

Emil ledde redan efter första dagen med 381 poäng, vilket var fyra poäng före junioren Linus Mellgren från Jämtland. På tredjeplats var Ulf Edén med sex poäng mindre än Linus. Sedan var Christian Andreasson på fjärdeplats med 364 poäng.

Först ut
Andra dagen var Emil Håkansson och Linus Mellgren först ut med att skjuta på förmiddagen. Emil fortsatte med sitt stabila skytte och fyllde bocken med 100 poäng och 83 poäng på älgen. Trapen var det återigen 24 av 25 träff, det vill säga 96 poäng men på sportingen blev det bara en 22 poängare på trapen. Det gav slutresultatet 748 poäng.

Linus sköt jämnt med Emil och hade chans till seger om han på sin sista gren trap sköt en 25:a. Nu orkade inte Linus hela vägen utan sköt 21 träff, det vill säga 84 poäng och han slutade därmed på 733 poäng. Linus Mellgren gjorde ett strålande Jägar-SM och han ska vara mycket nöjd med sitt skytte.

Tredjeplatsen tog Christian Andreasson med 732, endast en poäng bakom Linus Mellgren.

Läs hela artikeln