Stockholms län

Foto Privat

Utbildning skyttesimulator

Vid mässor och möten är skyttesimulatorn uppskattad. Låna för en träning i kretsen!

2018-11-26

Jägareförbundet Stockholms län har sedan flera år en skyttesimulator för användning på kretsevenemang och mässor. Nu har även en ny filmduk köpts in, en uppställbar 2x2 m.

Under hösten har en ny omgång krets funktionärer utbildats i handhavandet av utrustningen och om vilka skytteprogram som finns. Nu har nästan alla kretsar en utbildad funktionär på simulatorn. Vill du vara med på nästa utbildning? Skicka ett mejl till utbildning@stockholm-jagareforbundet.se

Följande kretsar har idag utbildade funktionärer på skyttesimulatorn:
Hallstavik, Haninge-Tyresö, Lidingö, Norrort, Norrtälje Södra, Nynäshamn, Rimbo, Sigtuna, Solna-Sundbyberg, Stockholm-Centrala, Söderort, Södertälje Upplands-Bro Wermdö Skeppslag-Nacka, Väsby-Sollentuna-Järfälla, Västerort och Österåker-Vaxholm.