Gott Nytt JaktÅr! - Svenska Jägareförbundet

Foto Magnus Rydholm

Gott Nytt JaktÅr!

Den 1 juli har passerat och då också den första dagen på det nya jaktåret. Jägareförbundet Stockholms län är stolt över att få ha och ta dig som medlem.

2019-07-03

Hoppas att vi uppfyller dina förväntningar och att du utnyttjar alla möjligheter som vi skapat åt dig. På vår hemsida finns alla jakter, utbildningar samt träningar vi arrangerar i nätverk och kretsar. Förutsättningen för allt detta är att du betalt medlemsavgiften för 2019/2020. Då har du också rätt försäkring för jakten.

Jägareförbundet arbetar för din och framtidens jakt. Vi har lyckats påverka Riksdagen i positiv riktning med nya vapenregler, startat vildsvinshjalp.nu och nu i Almedalen sätts älgen i fokus.

Juli är jaktmässigt en stillsam månad. Tid finns för att hålla efter skjuttorn, pass, viltvatten och träna hunden under svala sommarkvällar. Ber att få slå ett slag som vi prövar för första gången - Jägarloppis, platsen är Bogesund den 3-4 augusti, information och inbjudan kommer här på websida och facebook.

Till sist vill jag lyfta på hatten för våra hjältar, de som ser till att hjulen snurrar.
Vår verksamhet bygger på frivilliga krafter, utan dessa vore vår verksamhet ingenting. Därför vill jag här i vårt sommarbrev specifikt tacka alla förtroendevalda och funktionärer på våra jaktgårdar för enastående insatser. Ni ger alla våra medlemmar jaktupplevelser, nya kunskaper och färdigheter!

Jag önskar dig en riktigt härlig sommar och en riktigt bra start på det nya jaktåret, snart nog är det den 16 augusti och bockjakten börjar!

Trevlig sommar
Olof Lublin