bakgrund

Stockholms län

Foto privat

Öppna hundträningar på Gålö

Nu kör vi snart igång igen ute på Gålö med vår hund verksamhet. Pga åtgärder mot smittspridning hoppas vi kunna starta i maj.

2020-03-02

Vi vill passa på att tack för föregående år, med närmare 25 ekipage genomsnittligt per öppen träning. Vi genomförde flertalet kurser, med mycket stort engagemang. Ännu en gång stort tack.

Nu kör vi snart igång igen ute på Gålö med vår hund verksamhet. Vår öppna hundträning startar måndagen den 16 mars, och avslutas den 8 juni (totalt 12 gånger). Det kommer att vara minst två ordinarie instruktörer på varje pass, men vi är alltid bokade minst tre stycken. Emellanåt kommer det även att finnas 1–2 hjälptränare på plats. Funktionärer ordnar med kaffe, belysning och liknande.

I år kommer vi att vika två av dagarna på den öppna hundträningen till två olika teman.

• Den 20 april fokuserar vi på övningar kring Timing.
    (Handlar om kommunikationens kraft. Du låter din hund veta i exakt rätt ögonblick om den gjorde rätt eller fel. Den största utmaningen är att hela tiden vara uppmärksam på vilka beteenden som förstärker eller straffar. Ofta förstärker vi omedvetet beteenden som vi inte vill ha.)
  • Den 11 maj fokuserar vi på skillnaden mellan att Förhindra och Förbjuda.

Avgiften kommer att vara 70 kr för medlemmar i Jägareförbundet och 80 kr för icke medlemmar. Vi bjuder på kaffe och te. Vi kommer ibland att servera korv med bröd och dricka, pris 20 kr/korv och 10 kr/dricka. Vi tar Swish!

Vi kommer under året också att ha ett antal kurser. Håll utkik på vilka dagar öppenträningar och kurserna går:

• Facebook sidan - Gålö Jakt Kursgård
  • Jägareförbundets hemsida Stockholms län kalender