SM-Guld jaktskytte till Pierre Håkansson - Svenska Jägareförbundet

Stockholms län

Foto Privat

SM-Guld jaktskytte till Pierre Håkansson

I årets Jägareförbunds-SM för junior, dam, oldboys och veteran i Malung den 1 augusti sköts det höga resultat.

2020-08-04

Det tävlas i kulgrenarna 10 skott löpande älg, 10 skott stillastående rådjur samt lerduvor 25 duvor trap och 25 duvor sporting. Dessa grenar räknas samman och man kan få maximalt få 400 poäng.

I oldboysklassen var det Pierre Håkansson, länsskytteinstruktör Jägareförbundet Stockholms län, som vann guld och sköt personligt rekord med 383 p. Sannolikt nytt svenskt rekord för oldboysklassen.

Stort grattis Pierre!

Tvåa strax bakom var Bernard Raimondo, Götene med 379 p. Dessa två fick också skjuta isär om guldet i hagel där båda sköt otroligt bra med full pott på trapen med 25 och bara en bommad duva på sportingen med 24 träff. I särskjutningen vann Pierre. Trea totalt i klassen var Anders Benjaminsson, Borås med 376p. Det var hela 8 skyttar som hade 350 p eller mer i klassen vilket visar på en hög nivå på tävlingen.

Åter ett stort grattis till Pierre och hans fina skytte!

Henrik Falk

Jaktvårdskonsulent