Foto Mostphotos

Ny Jägare

Som medlem i Jägareförbundet Stockholms län erbjuds du många förmåner; jaktförsäkringar, tidningen Svensk Jakt och medlemsrabatter och framför allt att kunna delta våra nätverk och ta del av utbudet av jakter, utbildningar och träningar.

Vill du läsa Jägarskolan och ta Jägarexamen och bli jägare? Det finns kurser för alla! Här berättar vi hur!
Även om du inte vill ta Jägarexamen utan bara lära dig mycket om natur, vilda djur och fåglar, är Jägarskolan något för dig!

Du kanske har hört någon säga "jaktlicens, jägarlicens, jaktexamen, vapenexamen", men det heter Jägarexamen och med en sådan kan du söka vapenlicens hos Polisen.

Våra jakt & kursgårdar
Vi arrenderar fyra jaktgårdar som arrangerar såväl olika jakter som kurser och träningar för hundar. Här har du som ny jägare möjlighet att komma ut i skog och mark och under kunnig ledning få lära mer om både viltvård och jakt. Du hittar mer info om jaktgårdarna Gålö, Bogesund, Giberga och Gräsö på www.jaktgård.se

JaktCoach
Många nya jägare saknar såväl mark som släkt och vänner som jagar. Det finns också erfarna jägare med stor kunskap om jakt och viltvård. Titta vidare här så får du veta mer!

Våra jaktvårdskretsar
Du är medlem i Svenska Jägareförbundet via din länsförening. I länet finns ett antal jaktvårdskretsar som arbetar med jakt och viltvård, kurser och träningar lokalt. Via din jaktvårdskrets kan du utveckla ditt kontaktnät och påverka såväl aktiviteter som Svenska Jägareförbundets framtid.
Ett flertal jakter i kretsarna har också några platser vikta för nya jägare och ungdomar.

Ta kontakt med din jaktvårdskrets för att vara med på deras mejllista så du inte missar när de erbjuder jakt, skytte, utbildningar och olika aktiviteter. De flesta aktiviteterna finns också i kalendariet på den här websidan. Här hittar du kontaktuppgifterna till din krets.

Nätverk
Det finns även nätverk som arrangerar aktiviteter över hela länet, öppna för alla länets medlemmar. Syftet är att: lyfta fram skickliga medlemmar, värva nya, arrangera aktiviteter, ge medlemmar nya kontakter och erfarenheter samt öka samarbete över kretsgränser.
JAQT Jagande Aktiva Qvinnor i Tiden. Kontakt jaqt@stockholm-jagareforbundet.se.
Följ JAQT facebook
UngaJägare Ungdomar 15-25 år. Kontakt ungdom@stockholm-jagareforbundet.se
Följ UngaJägare facebook och UngaJägare Instagram

Kontakt med din länsförening