Tullgarnsmässan 24 - 26 maj närmar sig - Svenska Jägareförbundet

Uppsala län

Tullgarnsmässan 24 - 26 maj närmar sig

Jägareförbundet deltar naturligtvis på Swedish Game Fair och där hoppas vi få träffa Dig i vår stora monter på det vanliga stället i Tullgarns slottspark. Där har vi som vanligt många intressanta och förhoppningsvis några nya aktiviteter för Dig som medlem. Vi vill gärna att Du skall känna stor nytta av att vara medlem i Jägarförbundet. Är du inte medlem så har vi ett bra erbjudande att bli medlem under mässdagarna. Vi fortsätter också med kampanjen utanför entrén – om Du som medlem tar med dig en kamrat som inte är medlem, men blir medlem utanför entrén så går han/hon in gratis på mässan.

2019-05-07

På vår del av mässområdet hittar du bland annat följande aktiviteter:

Medlemstältet: Har du funderingar kring ditt medlemskap kan du här prata med vår kunniga personal. Du kan även köpa en del av våra profilprodukter som t.ex. vår nya och populära säkerhetskeps. Och naturligtvis kan du också köpa kaffe och kåsa för 20 kr och få påtår hela dagen. Vi har även en enkel tävling, tipstalong med några frågor, där du är med och tävlar om en Zeiss handkikare.

Trofébedömning: Här får du din trofé bedömd av våra auktoriserade trofébedömare. Alla svenska arter bedöms. En bedömning kostar 300 kr per trofé och en eventuell medalj 150 kr. Detta är kostnaden för medlemmar, för icke medlemmar kostar värderingen 600 kr per trofé.

Skyttesimulator: Här kan du testa dina skjutegenskaper mot rörliga mål på filmduk. Genom att skjuta deltar du också i tävlingen om ett Zeiss V6 kikarsikte.

Studiefrämjandet: Jägareförbundet är medlemsorganisation i Studiefrämjandet och i deras tält presenteras deras kursutbud och man förklarar hur man tar Jägarexamen. Vidare presenteras här Jägareförbundets nya Jägarskolebok som finns till försäljning sensommaren 2019.

Unga jägare: I detta tält kan Du träffa representanter Jägareförbundets nya projekt – Unga jägare. Varje län arrangerar olika aktiviteter riktade till unga jägare såsom jakter, skytteträningar, utbildningar m.m.

JAQT: Jägarförbundet kvinnliga nätverk JAQT (jagande kvinnor i tiden) har också ett tält i Jägareförbundets monter. Här får Du höra mer om deras aktiviteter i Mälardalslänen.

Öster-Malma:Som vanligt är Öster-Malmas kök med och säljer något gott att äta.

Stefan Holm