Uppsala län

ÄNTLIGEN INSPIRATIONSDAG I ALMUNGE IGEN!

Lördagen 23:e April samlades de hundansvariga i Uppsala läns kretsar och våra utbildade hundinstruktörer tillsammans med våra tjänstemän för en inspirationsdag vid Almunge hundcenter.

2022-04-26

Foto: Anna Sahlander

Efter fyra års väntan på grund av bland annat pandemin kunde vi äntligen genomföra en inspirationsdag igen tillsammans vid Almunge Hundcenter. Inbjudande till inspirationsdagen var hundkommittén i Uppsala län. Syftet och målet med dagen var att alla, nya som gamla hundansvariga skulle få en möjlighet att under inspirerande former träffas och att få med sig tips och idéer att ta med sig till hemmaplan och inte att förglömma ha kul tillsammans! I tillägg till detta ville också hundkommittén diskutera möjligheten att tillsammans utveckla aktiviteterna i länet med våra hundar och samarbetet mellan kretsar-instruktörer-hundkommittén.

Foto: Anna Sahlander

Dagen var upplagd enligt en klassisk ”cirkelträning” där gruppen indelades i tre mindre grupper. De praktiska gruppaktiviteterna som genomfördes var exempel på Eftersöks- och Lydnads-träning. Den tredje stationen innehöll en diskussionsaktivitet där deltagarna fick möjlighet att utbyta erfarenheter samt diskutera möjligheten att utveckla samarbetet mellan kretsarna/instruktörerna och våra tjänstemän i länet. Ansvariga vid varje station var hundkommitténs ledamöter.

Foto: Anna Sahlander

Totalt sett så samlade dagen drygt 30 intresserade och förutom inspirerande aktiviteter och diskussioner ingick även en välsmakande frukost och lunch under dagen.

Från hundkommitténs sida och även från spontana kommentarer från övriga närvarande så var dagen mycket lyckad och vi var alla överens om att denna aktivitet återkommer garanterat framöver.

Thomas Lindahl

Ledamot