bakgrund

Värmland

Det vinnande laget från Jägareförbundet Eda jaktvårdskrets

Vinnarna i kretskampen har korats

När Kretskampen 2018 avgjordes i Smolmark under helgen var det återigen Jägareförbundet Eda jaktvårdskrets ungdomar som tog hem segern genom skyttarna Samuel Magnor, Oskar Nilsson och Tor Eriksson.

2018-06-26

Eda ställde upp med två lag i årets kretskamp och även det unga Edalaget med Tobias Selvåg, Anton Wirén och Zeb Börjesson gjorde mycket bra i från sig. I sin premiär tog de hem 8:e platsen. Detta bådar gott för framtiden.

Jägareförbundet Värmland bjuder in tre lag till älgjakt på Jägartorpet som en del i ungdomssatsningen. Laget Eda 1 erhöll en plats till denna jakt för sin seger och de övriga två platserna lottades ut.  De lyckliga vinnarna i utlottningen blev Årjäng 1 med skyttarna Lukas Fagerlind, Jonathan Fagerlind, Markus Börjesson och Emil Arenander samt Torsby 2 med skyttarna Sondre Larsson ,Simon Haraldsson och Alex Martinsson.

Resultat kretskampen 2018

1. Eda JVK 1 217 Poäng
2. Säffle 211 Poäng
3. Jägarkonfirmanderna 209 Poäng
4. Torsby 1 204 Poäng
5. Dannes Änglar 203 Poäng
6. Årjäng 2 201 Poäng
7. Torsby 2 195 Poäng
8. Eda JVK 2 192 Poäng
9. Finnskoga Dalby 186 Poäng
10. Årjäng 1 184 Poäng

Jägareförbundet Eda jaktvårdskrets och Jägareförbundet Värmland vill framföra ett stort tack till alla deltagande lag med sina lagledare och medföljande åskådare. Likaså vårt varmaste tack till Karlanda Jaktskytteklubb för suverän support, Rinnens VVO för lokalen samt till alla funktionärer som bidrog till att tävlingen blev ett mycket lyckat arrangemang.

Samtidigt ett stort tack till våra sponsorer:

Gyttorp , Maxi Mat, Bug Sport,Arvika Gjuteri,Arvika El Installationer,Elektroskandia,EDA Järn,Aktiv IT,HAL,Allservice i Koppom,Rullarnas,Eda Teknikcenter ,Jägareförbundet

Text & foto: Andrée Brask