Värmland

Foto: Madeleine Lewander

Ett varmt tack till alla som rapporterat!

Tillförlitlig avskjutningsstatistik, som är jämförbar över tid, är en av grundstenarna i en faktabaserad viltförvaltning. Ett varmt tack riktas till dig/er, både enskild såsom jaktlag, som bidragit genom att skicka in uppgifter om fällt vilt.

2019-01-16

Täckningsgraden för jaktvårdskretsarna i Värmland varierar mellan 11 - 41 %. För hela länet ligger den på 33 %. 15 av 16 kretsar når målet på minst 30 % i täckningsgrad. Inför kommande år är det viktigt att vi arbetar för att öka rapporteringsviljan. Svenska Jägareförbundets målsättning är att nå en täckningsgrad om 30 % i länets alla kretsar.

Om ni önskar utbildning/information angående hur man rapporterar i Viltdata är det bara att höra av sig till ansvarig jaktvårdskonsulent, Anders Fredriksson, eller titta på de filmer som finns på Viltdata.se

Rapporten i sin helhet kan du läsa HÄR