Värmland

Länsälgen Värmland 2019

Länsälgen Värmland 2019. Den 28-29 september anordnas hemmabanetävlingen Länsälgen. Tävlingen kan genomföras på de banor runt om i Värmland som är godkända för Jägareförbundets älgskyttemärke.

2019-09-17

Länsälgen Värmland 2019

Den 28-29 september anordnas hemmabanetävlingen Länsälgen. Tävlingen kan genomföras på de banor runt om i Värmland som är godkända för Jägareförbundets älgskyttemärke. Man tävlar individuellt och i lag. Lag som har rätt att delta är de lokalorganisationer som är medlemmar i Jägareförbundet Värmland.
Skjutningen genomförs i fyra moment där man totalt kan få maximalt 70 poäng. Momenten är i korthet följande:
3 skott mot precisionstavla, med poäng efter spridning. Valfri skjutställning
1 skott mot precisionstavla, med poäng efter ringningen. Valfri skjutställning.
2 skott mot precisionstavla, med poäng efter ringningen. Stående utan stöd
4 skott mot löpande älgfigur. Poäng efter ringarna. Stående utan stöd
I samtliga delmoment är skjutavståndet 80 meter

Fullständiga regler och protokoll för resultatredovisning kan fås via kontoret Karlstad, 010-58 47 242 eller på  www.jagareforbundet.se/varmland
Resultatredovisning sker snarast till kontoret, (Strågatan 3, 654 43 Karlstad).

Lycka till!

Andrée Brask