bakgrund

Värmland

Foto:Mostphotos Vinterns inventering av varg pågår fram till sista mars. Fortsätt att skicka in vargspillning.

Varginventering, av yttersta vikt !

Gör en insats – samla in vargspillning Vinterns inventering av varg pågår fram till sista mars. Det här är en chans för jägarna att visa hur vi kan göra skillnad, att vi kan åstadkomma resultat.

2020-03-01

Insamling av vargspillning ger oss möjlighet att bidra med fakta, istället för spekulationer. Här är jägarnas insatser oerhört värdefulla, vi som vistas mycket i markerna upplever inte sällan att det finns fler vargar än vad de officiella siffrorna säger.

I samband med licensjakterna har det i flera fall funnits betydligt fler vargar än de som tilldelats per revir. För att få en mer sann bild inventerar vi varg i år igen. Men för att få ett bra resultat krävs att så många som möjligt deltar.

Kontakta din länsstyrelse eller Gunnar Glöersen Svenska Jägareförbundet Värmland för mer information. Hos dem kan du även beställa insamlings-kit. (insamlingsrör, blankett och svarskuvert).

Läs mer om hur du gör här -> Instruktioner spillning.

Ulrika Karlsson-Arne