Värmland

Foto: Lennart Johannesson

Länsstämma 2020

Innan lunch genomfördes den första digitala Länsstämman för Jägareförbundet Värmland pga Corona 🦠

2020-05-31

Innan lunch genomfördes en digital Länsstämma för Jägareförbundet Värmland pga Corona 🦠
Vi satt några på SJF kontor i Karlstad och kretsarnas ombud ute i länet. Närmare 60 av 82 ombud kopplade upp sig på mötet, som gick ganska snabbt när väl alla ombud registrerats och ljud kollats. Anders O Olsson inledde länsstämman med info.Om och från Jägareförbundet, Jessica Larsson om mötesformen och jag själv var ordföranden på stämmoförhandlingarna. Till justerare och rösträknare valdes Karin Björck och Magnus Bjärnered. Till sekreterare utsåg styrelse den blivande ledamoten Erik Eriksson, Sunne, som sen även valdes under mötet. Mattias Scholz deltog som länskommunikatör. Danne Helmerson var där som ombud och sammankallande i valberedningen. Britt Marie Nordquist på plats som ledamot i länet och förbundet samt gäst på stämman var Mikael Samuelsson, Norrbotten som ledamot i förbundsstyrelsen och som höll ett kort anförande.
Förövrigt i princip omval på alla poster. Motionerna och en proposition beslutades enl. styrelsens förslag. Mötet avslutades med att överlämna ordf.-klubban till omvalde Anders Olsson, Karlstad och hälsa Erik Eriksson, Sunne välkommen i styrelsen för länet.

Nästa år hoppas vi att stämman kan genomföras på plats i Arvika.

Text: Lennart Johannesson.