Värmland

Foto: M Scholz

Länsstämma 2021

Lördagen den 27 Mars 2021 har det varit digital länsstämma.

Foto: M Roskifte

2021-03-27

Den digitala stämman fungerade väl, även om debatt och diskussioner uteblev under stämman säger Anders Olsson, ordförande i Jägareförbundet Värmland, efter genomförd årsstämma.

Stämman genomfördes digitalt för andra året i rad och leddes från Jägareförbundets kontor i Karlstad. Närmare 80 ombud deltog på stämman och samtliga ombud hade givits möjligheten att i förväg komma med synpunkter och frågor på underlaget inför stämman.

IMG_2254.jpeg

Foto:Carina Olsson

Omvalde ordförande Anders Ohlsson, med de förtjänsttecken och diplom som delades ut under stämman.

Jägareförbundets ordförande Anders Olsson inledde stämman med att informera om Jägareförbundet och viktiga händelser under året. Anders Olsson belyste att den enskilt viktigaste frågan för Jägareförbundet i Värmland, är att arbeta med rovdjursfrågorna i länet. Det är den frågan som sätter grunden för de framtida möjligheterna till jakt i Värmland. Kjell-Arne Ottosson, riksdagsledamot KD valdes att leda den digitala stämman.

Omval på ordförandeposten

Anders Olsson omvaldes till ordförande. Anette Back Olsson från Torsby är ny ledamot i styrelsen där hon ersätter avgående ledamoten Eva Forsgren. Utmärkelser och prisutdelningar uppmärksammades digitalt.