Värmland

Foto: M.Scholz

Värmlandsbänken

Fredagen den 18/3 2022 hälsade jägareförbundet Värmland riksdagsledamöter från ”Värmlandsbänken” välkomna till förbundets lokaler på Gräsdalen i Karlstad.

2022-03-20

Mötet öppnades av Jägareförbundet Värmlands ordförande Anders Olsson, som presenterade förbundets verksamhet. Vidare höll jaktvårdskonsulent Johan Stedt ett kortare föredrag om klövvilts situationen i länet, där Johan bland annat upplyste om den alltmer ansträngda situationen mellan stora skogsägare och jägarkåren.
Anders Olsson informerade vidare om vargen i Värmland. Det konstaterades att nuvarande sätt att se på vargfrågan från våra sittande politiker redan lett till en ohållbart stor vargstam.

Och att något drastiskt måste göras, detta var alla överens om.

Med på detta möte var:
Anders Olsson Jägareförbundet Värmland