Viltspårsträningar 2020 för Västerås och Hallstahammar/Köpingskretsarna - Svenska Jägareförbundet

Västmanland

Madeleine Lewander

Viltspårsträningar 2020 för Västerås och Hallstahammar/Köpingskretsarna

Vi (Maria och Martin) kommer även i år att köra gemensamma viltspårsträningar ihop. Vi träffas och lägger spår åt varandra och utbyter erfarenheter för att vi alla ska utvecklas på bästa sätt, både som hundförare och för våra hundar. Du kan som medlem i Jägarförbundet vara med en gång eller vid alla tillfällen. Övriga kretsar är välkomna i mån av plats.

2020-02-21

Vi träffas på tisdagar 17.30 följande datum:

7/4, 14/4, 21/4, 28/4, 5/5, 12/5, 19/5, 26/5 och 2/6

ANMÄLAN SKA ALLTID SKE TILL OSS INFÖR VARJE TRÄNING

Maria Asplund är ansvarig för Västerås-kretsen och kommer att hålla i träningarna i jämna veckor, ring/sms 070-6080702 eller maila på maria@kullagerservice.se

Martin Rapp ansvarig för Hallstahammar/Köpings-kretsen och kommer att hålla i träningarna i ojämna veckor, ring/sms 070-2441063 eller maila på martinrapp@icloud.com

Vi vill att du alltid mailar eller ringer in din anmälan till oss så vi vet vilka som kommer och även kan meddela dig var och vilken tid (vanligen 17.30) vi kommer att träffas inför varje tillfälle. Kom ihåg att ta med något eget att fika medans vi väntar på att spåren ska lägga sig. Egen klöv och blod medtages!

Kretsmästerskap/KM i eftersök kommer att hållas söndagen den 7/6. Plats och tid kommer att meddelas senare. Tävlingen avgörs i ett traditionellt öppenklass Viltspårsprov som bedöms av en Viltspårsdomare. Man väljer själv innan start om resultatet ska registreras hos SKK. KM är en uttagningstävling där vinnaren kommer att få representera sin krets i 2020-års Länsmästerskap/LM som kommer att gå av stapeln 14/6.