bakgrund

Västmanland

Foto: Therese Jäderberg

Ösbymässan 2016

Fredag - Lördag den 19 - 20 augusti hölls årets Mellanskogs - Elmias mässa på Ösby Naturbruksgymnasium i Sala. Jägareförbundet var en av många utställare. Moderaten Åsa Coenraads var en av många intresserade besökare

Foto Therese Jäderberg

2016-09-13

I vår monter hade vi fokus på medlemsaktiviteter med bl. a. värvning av nya medlemmar och även Jägarskolan i samarbete med Studiefrämjandet.

Många av besökarna var intresserade jägare och även skogsägare- jordbrukare varvid mycket resonemang handlade om kronhjort- bäver och vildsvin samt den alltid aktuella rovdjursproblematiken. Yngre förmågor drogs till horn och skinn som fanns i montern.

Vi tycker att mässan var lyckad och tackar alla besökare och välkomnar våra nya medlemmar som tecknade sig på mässan.

Jägareförbundet Sala Jaktvårdskrets
Mårten Olsson