Västmanland

Foto:Elisabet Larsson

Kretskonferens på Brunnby Gård

Då var det dags igen att synkronisera alla resurser för att göra det kommande året så framgångsrikt som möjligt. En glad skara mötte upp på Brunnby Gård för att smida planer för verksamheten.

2017-05-06

Det var ett digert program att hinna med på en dag. Efter en stärkande kopp kaffe på morgonen så startade vi med att Ordf. Emil Stolpe Nordin slog fast dagen tema. Tillsammans blir vi starkare.

Vi startade dagen med en utvärdering av föregående års projekt medlemskontakt som gick ut på att skaffa fram mejladresser till de medlemmar som saknade detta. Mötet beslöt att fortsätta projektet även under detta år.

V.ordf. Carl Schartau hade sedan ett föredrag om att implementera den nya organisationen på ett bättre sätt ut mot kretsarna. Nya arbetsuppgifter, nya arbetssätt och förhoppningsvis ett bättre arbetsresultat med samma resurser är målsättningen.

Vår länsjaktvårdare Lars Björk fortsatte med älgstammens utveckling i länet och en efterföljande workshop, angående hur vi skall gå vidare för att påverka stammens utveckling.

Daniel Smedeby och vår administratör Anna Sahlander visade oss det nya medlemssystemet och dess funktioner.

Efter en välbehövlig lunch kom årets besökare från förbundet Oscar von Stockenström  och pratade medlemsvärvning. Det blev många intressanta diskussioner.

Sist men inte minst återkom Lars Björk och talade om skyddsjakt på klövvilt och vilka regler som gäller. Och som sista program på dagordningen presenterade han också projektet vård i det vilda som syftar till att rädda liv i skogen i väntan på transport till sjukhus eller djursjukhus. Räddningsaktionen riktar sig både till jägare och hund.

En trött men glad skara vände hemåt till sina kretsar, övertygade om att tillsammans så kan vi lite mera.