Kretsmästerskap i eftersök 2019 - Svenska Jägareförbundet

Västmanland

Foto: Elisabet Larsson

Kretsmästerskap i eftersök 2019

Nu är det dags att anmäla sig till kretsmästerskapet i eftersök. Vinnaren i varje krets går vidare till final i Länsmästerskapen den 16 juni.

2019-05-05

Anmäl dig i den krets du är medlem till din hundansvarige i kretsen.

Kretsmästerskapen kommer att gå följande datum i länet

Arboga Jaktvårdskrets                   8/6

Fagersta Jaktvårdskrets               18/5

Köping Jaktvårdkrets                    19/5

Surahammar Jaktvårdkrets         19/5

Sala Jaktvårdskrets                     Datum kommer senare

Västerås Jaktvårdskrets                19/5

Du anmäler dig till din hundansvarige i kretsen enligt nedan:

Arboga                Kristoffer Göransson      kristoffer.goransson@hotmail.com         076-9453612
Fagersta    Per- Arne Hedström   perarne.hedstrom@gmail.com            072-7234177
Köping-H     Tomas Jonsson tomas.johnsson@bahnhof.se      070-2788908
Surahammar  Göran Andersson      AnderssonGoran@johndeere.com  072-5294718
Sala                    Niklas Knutsson      n.knutsson87@gmail.com                 073-0762288
Västerås           Maria Asplund maria@kullagerservice.se 070-6080702

Spåren är ett öppenklass Viltspårprov identiskt med de prov som registreras på SKK. Alla hundar är välkomna.   Startavgift till domaren 200 kr. Vill du ha spåret registrerat på SKK ( valfritt) så tillkommer respektive klubbs registreringsavgift ca 100 kr. Du anger önskemål om registrering vid anmälan.

Klöv som används under provet är val av domaren och kan variera. Om du har en hund som skall utbildas på ett visst djurslag så anmäler du detta till din hundansvarige vid anmälan, så kommer vi om möjligt tillgodose önskemålet.

Att registrera provet hos SKK är en extratjänst och inget man behöver för att delta i kretsmästerskapet.  För att registrera spåret på SKK så skall du ha ett godkänt anlagsprov registrerat.

Har du en blandrashund så kan du även registrera provet om du vill. Då behöver du en tävlingslicens som man får hos SKK innan provet, samt samma premisser som om du har en rasren hund. Dvs för att registrera ett öppenklassprov, så behöver du ha ett anlagsspår registrerat sedan tidigare.