bakgrund

Västmanland

Viltspårsträningar 2021 för Västerås och Hallstahammar/Köpingskretsarna

Vi (Maria och Martin) kommer även i år att köra gemensamma viltspårsträningar. Vi träffas och lägger spår åt varandra och utbyter erfarenheter för att vi alla ska utvecklas på bästa sätt, både som hundförare och för våra hundar. Du kan som medlem i Jägarförbundet vara med en gång eller vid alla tillfällen. Övriga kretsar är välkomna i mån av plats.

2021-03-29

Vi träffas på onsdagar kl 17.30 följande datum:

7/4, 14/4, 21/4, 28/4, 5/5, 12/5, 19/5, 26/5 och 2/6

ANMÄLAN SKA ALLTID SKE TILL OSS INFÖR VARJE TRÄNING

Maria Asplund är ansvarig för Västerås-kretsen och kommer att hålla i träningarna i jämna veckor, ring/sms 070-6080702 eller maila på maria@kullagerservice.se

Martin Rapp ansvarig för Hallstahammar/Köpings-kretsen kommer att hålla i träningarna i ojämna veckor, ring/sms 070-2441063 eller maila på martinrapp@icloud.com

För att delta måste du alltid maila eller ringa in din anmälan till oss senast dagen innan.

Träningarna kommer att vara i skogarna vid Forsby, Västerås och vanligen utgår vi från Forsby gård.  Träningarna går till så att vi lägger spår åt varandra i par som vi kommer överens om vid samlingen. I år tillåter vi endast en hund per förare.

Alla måste ta med egen klöv och ev blod. Under tiden spåren lägger sig (vanligen en timme) samlas vi och dricker kaffe och grillar korv.

I och med pandemin krävs det att vi håller oss till rådande restriktioner. Blir vi många delar vi upp oss i mindre grupper och utgår från olika platser i skogen.

Efter vi är klara med spåren återsamlas vi för att samtala om hur vi tycker att det gått för oss och våra hundar!

Kretsmästerskap i eftersök kommer att hållas söndagen den 6/6. Plats och tid kommer att meddelas senare. Tävlingen avgörs i ett traditionellt Viltspårsprov och bedöms av en viltspårsdomare. Man väljer själv innan start om resultatet ska registreras hos SKK. Kretsmästerskapen är en uttagningstävling där vinnaren kommer att få representera sin krets i 2021-års länsmästerskap som kommer att gå av stapeln 13/6.

Viltspårsträningar 2021.docx