Västmanland

Välkommen till Västerås, Köping-Hallstahammars och Surahammar-Skinnskattebergs Jaktvårdskretsar på Kretsmästerskap i Eftersök Söndagen den 5/6-2022.

Inskrivning och identitetskontroll sker mellan kl.08.30-08.50. Samlingen sker på gårdsplanen vid Forsby Gård. Vägbeskrivning; Från Norrleden åker du mot Skultuna. Efter 4,7km sväng vänster vid skylten ”Skerike 5”. Åk över bron och efter ca 2-300m så samlas vi på gårdsplanen efter ladan på vänster sida.

2022-05-17

Sista anmälningsdag är 27/5!

Glöm ej att ta med dig stamtavla eller tävlingslicens och vaccinationsintyg.

Kretsmästerskapet kostar 250kr  som betalas på plats direkt till domaren, antingen kontanta pengar eller Swish. Scanner finns på plats. Ifall du vill ha resultatet registrerat på SKK får du säga till innan provet och då kommer rasklubbens registreringsavgift att tillkomma, 150:-

Upprop och tilldelning utav domare sker kl.09.00 varefter varje domare tar sin grupp med sig ut i skogen. Så snart ditt prov är klart kan du återvända till samlingsplatsen för att umgås med de andra deltagarna.

Då vi alla är återsamlade för genomgång av dagens övningar så tänder vi grillen och bjuder då på lite lunch och dricka.  När domarna har haft sin konferens utser vi kretsmästaren som kommer att få representera sin krets i Länsmästerskapet. Du kommer få möjlighet att då få fråga domaren om hur ditt spår gick eftersom domarna inte kommer att delge dig det direkt efter du gått ditt spår utan endast efter utnämningen av årets Kretsmästare. Allt för spänningens skull….

Poängbedömning kommer att ske på provsträckan för att särskilja hundarnas prestationer.  Kretsmästerskapet är ett rörligt viltspårsprov i öppenklass. Läs gärna reglerna för viltspår på www.skk.se innan provdagen så du är väl förberedd.

Det kan bli varmt under dagen så glöm inte att ställa bilen i skuggan och låt bilen vara öppen. Medtag vatten till hunden och dig själv. Kom ihåg att en törstig hund presterar sämre.

Sänder med en telefonlista ifall någon skulle komma ifrån resten av deltagarna. Kontakta i första hand Maria Asplund eller Martin Rapp vid problem.

Vi önskar Er alla lycka till och hoppas Ni får en riktigt trevlig dag i skogarna!

Kretsansvariga i Västerås/Köping-Hallstahammar/Surahammar-Skinnskatteberg

Maria Asplund maria@kullagerservice.se       070-6080702