Västmanland

Länsmästerskap kombinerat skytte!

Välkommen till länsmästerskap i kombinerat skytte! Nu är det dags för LM i kombinerat skytte. Årets tävling avgörs i Norrby, Runhällen söndag den 19 juni samling kl. 08:45.

2022-06-12

Detta är en tävling för jägare. Det som behövs är ett hagelvapen samt en klass 1 studsare. Det som det skjuts på är 10 skott på löpande älg samt 10 skott på en stillastående rådjursfigur på 80m. Där skjuts det 4 liggande skott, 3 skott i sittande/knästående samt 3 skott stående där man på varje moment har 2 minuter på sig. Sedan är det 25 lerduvor på NJS trap med variation i både höjd och sida där man har två skott på varje duva. Den sista grenen är 25 lerduvor på NJS sporting.

Nu funderar en del varför där då det ligger utanför länet men Norrby Jsk är medlemmar i Jägareförbundet Västmanland.

Kom och prova på detta skytte då det är för jägare. Ingen föranmälan behövs.

Har Ni funderingar så hör gärna av Er till Lars Björk 070-3300679

Välkomna!