Västmanland

De tre medaljörerna från Jägareförbundet Västmanlands länsälgskytte 2022 fr.v. silver Thomas Söder, guld Peter Eriksson och brons Lars Björk. Foto: Thomas Söder

Länsälgen 2022 avgjord!

På lördagen den 22 september hölls årets Länsälgen för Jägareförbundet Västmanland på Västerås Jsk:s bana på Stockumla.

2022-09-27

Årets segrare blev Peter Eriksson efter en tät tävling. På den stillastående älgkalven på 60m fyllde Peter med 30p, där Thomas tappade poäng. På de 8 löpande skotten på älgen fyllde Peter återigen med ett stabilt skytte där både Lars och Thomas återigen tappade några poäng. När sedan det sedan blev doublé på älgen var det återigen jämnt där Thomas var några poäng före Peter och Lars.

När det sedan kom till sista omgången med 4 enkelskott var det Lars tur att tappa där Thomas bara tappade en poäng. I den sista doublévändan var helt jämnt med varsin tappad poäng.

Till slut var det Peter som var 2 poäng före Thomas och Lars ytterligare 3 p bakom.

Lars Björk