Västmanland

Viltspårträningar 2024 Västerås- , Köping/Hallstahammars- och Surahammars Jaktvårdskretsar

Vi (Eija och Martin) kommer även i år att köra gemensamma viltspårsträningar. Vi träffas och lägger spår åt varandra och utbyter erfarenheter för att vi alla ska utvecklas på bästa sätt, både som hundförare och för våra hundar. Du kan som medlem i Svenska Jägareförbundet vara med en gång eller vid alla tillfällen och det gäller både dig som är nybörjare med din hund och dig som är mer erfaren!

2024-03-12

Vi träffas på onsdagar kl. 17.30 följande datum:

17/4, 24/4, ev. 1/5 (bestäms gemensamt), 8/5, 15/5 och 22/5

OBS! ANMÄLAN SKA ALLTID SKE TILL OSS INFÖR VARJE TRÄNING

Eija Mattson är ansvarig för Västeråskretsen och kommer att hålla i träningarna jämna veckor, ring/sms 070-583 10 70 eller mejla på eija@emsanering.se

Martin Rapp är ansvarig för Köping/Hallstahammars- och Surahammars kretsen och kommer att hålla i träningarna ojämna veckor, ring/sms 070-2441063 eller mejla på martinrapp@icloud.com.

För att delta måste du alltid maila eller ringa in din anmälan senast dagen innan.

Träningarna kommer att vara i skogarna vid Forsby, Västerås, och vanligen utgår vi från Forsby Gård.
Träningarna går till så att vi lägger spår åt varandra i par som vi kommer överens om vid samlingen. En hund per förare är tillåten, detta för att alla ska kunna samlas samtidigt efter spårningarna och utvärdera hur det gått..

Alla måste ta med sina egna snitslar samt egen klöv och ev. blod. Under tiden spåren lägger sig (vanligen en timme) samlas vi och dricker kaffe och grillar korv.

Kretsmästerskapet i eftersök kommer att hållas den 26/5. Plats och tid kommer att meddelas senare. Tävlingen avgörs i ett Öppet spår-klass

Välkommen!