Norrbotten

De välkända jägarprofilerna Ingemar Sjölund t.v och Tage Öhman t.h deltog på höstmötet i Piteå. Foto: Roger Lundqvist

Välbesökt medlemsmöte i Piteå

Välbesökt höstmöte med Jägareförbundet Piteå

2016-11-24

Jägareförbundet Piteå Jaktvårdskrets arrangerade i mitten av november sitt årliga höstmöte där medlemmar och medlemsorganisationer bjudits in som en förberedelse till kommande verksamhetsår. Som vanligt när jaktvårdskretsen i Piteå bjuder in så fylldes lokalen Gotis i Öjebyn, nästan till brädden.

Undertecknad informerade om aktuella jaktliga frågor där medlemsvärvning och fjälljakten stod i centrum, och då i synnerhet nyheten att Jordbruksverket inte anser att det är nödvändigt med föreskrifter som komplement till den lagändring som skulle kunna ge jägare bosatta i Sverige en positiv särbehandling. Kretsen redovisade även för sina planer att modernisera medlemsbanan på Fagersberget, en viktig fråga som positivt engagerade mötesdeltagarna.

/ Roger Lundqvist