Norrbotten

Vill du bli jägare? Se hit för utbildningsmöjligheter!

Hösten och vintern är den tid på året när utbildningen för nya jägare sker. Allt för att man ska vara klar att avlägag teoriprov för jägarexamen under våren och vara redo för de praktiska övningarna och proven då skjutbanorna tinar fram. Studiefrämjandet arrangerar tillsammans med Jägareförbundet jägarskolekurser på en mängd platser i länet och fler kan ordnas om behov finns.

2017-08-24

Jägarskoleutbildningen sker med Svenska Jägareförbundets material och ger en god grund för att klara jägarexamensproven.

Kursledarna är utbildade av Jägareförbundet och ser till att såväl den teoretiska samt praktiska biten vad gäller t.ex säker vapenhantering är tillgodosedd under kursen.

Den praktiska skjututbildningen kan variera från ort till ort och där får man söka upplysningar beroende på vilken ort man anmäler sig till

Klicka här för att komma till Studiefrämjandet och information om höstens kusrtillfällen