Norrbotten

Foto: Niklas Lundberg

Dags att boka in årets toppjaktsvecka med Jägareförbundet Norrbotten

För femte året i rad arrangerar Jägareförbundet Norrbotten en toppjaktsvecka trakterna av Jäkkvikk, Arjeplog. Intresset har varit stort och tidigare deltagare nöjda med önskemål om en fortsättning. Det är ideella eldsjälar som gör detta möjligt och det kan inte nog belysas hur viktiga dessa insattser är för en medlemsorganisation som jägareförbundet Norrbotten och Svenska Jägareförbundet.

Foto: Niklas Lundberg

2017-10-10

Arne Olsson, Vitå, är engagerad i arrangörsstaben: - Det är viktigt att vi att vi ger något till våra medlemar, ett mervärde i form av praktisk jakt kan vara en sådan sak. Det är dessutom roligt och givande att få engagera sig i en jaktform som är så rolig som toppjakten är.

Medlemsaktiviteten arrangeras under vecka 4, (lördag 20/1 - söndag 28/1).

Vi bedriver enskild toppjakt under dagen och samlas under kvällen för gemensam middag och samkväm. Under kvällstimmarna finns möjligheter till erfarenhetsutbyte, tips och råd om allt som rör jakt, utrustning och tillvaratagande av skogsfågel.

Jägareförbundet iordningställer mat och boende till självkostnadspris. Jaktkort ordnar du själv och du väljer själv vilka och hur många dagar du vill delta.

Denna toppjaktsvecka riktar sig till dig som är såväl rutinerad som nybörjare avseende vinterjakt på skogsfågel. Självklart skall du vara medlem i Svenska Jägareförbundet.

Är du intresserad att delta i denna medlemsaktivitet?

Eftersom endast ett begränsat antal platser finns, skicka snarast en intresseanmälan till:

E-post: bd@jagareforbundet.se

eller ställ eventuella frågor till:
Jägareförbundet Norrbotten
Niklas Lundberg
Telefon: 0920-23 18 30, 070-3399344

Arne Olsson
Telefon: 070-5875466

(Vi reserverar oss för eventuella ändringar och förbehåller oss rätten att ställa in arrangemanget vid för få deltagare).

Väl mött!