Norrbotten

Foto: Björn Sundgren

Dags att boka in höstens älgjakt!

Jägareförbundet Norrbotten inbjuder dig som ny jägare till ÄLGJAKT PÅ STORSPIKEN -EDEFORS

2018-03-28

Dagar:                 11/9, 13/9, 18/9, 19/9 välj en av dagarna + reservdag!

Om tilldelning finns kvar efter dessa dagar kommer vi att annonsera ut fler dagar under oktober

Plats: Storspiken, Edefors i Bodens kommun. Medtag eget lunchpaket som kan värmas över eld vid återsamling.

Krav: Medlem i Jägareförbundet. http://jagareforbundet.se/medlem/ För egen jakt krävs avlagd jägarexamen för högvilt, eller skjutprov motsvarande bronskrav el. högviltsdekalen för den som haft sin examen mer än ett år.

Målgrupp:  Nyexaminerade Jägarskoleelever, nya jägare, max 10 deltagare/ jakttillfälle. De som inte jagat tidigare på marken har förtur.

Kostnad: 100 kr/jaktdag. Jägareförbundet bjuder på skogskaffe.

Kursinnehåll: Älgjakt på pass och/eller med lös hund, egen jakt, uppsiktsjakt eller följa med utan vapen och lära mer.

Begränsat antal platser, först till kvarn…

För anmälan och information kontakta:

Jägareförbundet Norrbotten, tel: 010-584 72 17

E-post: roger.lundqvist@jagareforbundet.se