Norrbotten

Foto: Björn Sundgren

Intresserad av att prova på älgjakt?

Jägareförbundet Norrbotten kommer även i år att erbjuda nya jägare möjlighet att prova på älgjakt. Vi prioriterar de som har nytagen jägarexamen. De nya jägarna kan både sitta på eget pass, sitta med en medföljare på pass eller eventuellt gå med hundförarna

2019-04-17

Dagar:     Torsdag 12/9, Fredag 20/9, Lördag 12/10, Fredag 18/10

Plats:   Storspiken, Edefors i Bodens kommun. Medtag eget lunchpaket som kan värmas över eld vid återsamling.

Krav:     Medlem i Jägareförbundet. http://jagareforbundet.se/medlem/ För egen jakt krävs avlagd jägarexamen för högvilt, eller skjutprov motsvarande bronskrav el. högviltsdekalen för den som haft sin examen mer än ett år.

Målgrupp:           Nya jägare,  max 10 deltagare/ jakttillfälle. De som inte jagat tidigare på marken har förtur.

Kostnad:              Medlemsförmån 0 kr

Kursinnehåll:     Älgjakt på pass och/eller med lös hund, egen jakt, uppsiktsjakt eller följa med utan vapen och lära mer.

Begränsat antal platser, först till kvarn…

Anmälan och information kontakta:

Jägareförbundet Norrbotten, tel. 070-230 62 17

E-post: roger.lundqvist@jagareforbundet.se