bakgrund

Norrbotten

Uppdaterad information om möten och utbildningar våren 2020

2020-03-18

Uppdaterad information med anledning av Coronavirus (Covid 19) och de utbildningar och fysiska möten som Jägareförbundet norrbotten planerat att genomföra under våren 2020.

Utbildningar och mötet

Följande förhållningssätt har vi fått från ledningen avseende personal inom förbundet:

”Utbildningar

För närvarande anser arbetsgivaren att man noga ska överväga planerade utbildningar inom Svenska Jägareförbundet.

Rekommendationen är att i möjligaste mån undvika utbildningstillfällen med hänvisning till risk för smittspridning och med omtanke om varandra.”

Jägareförbundet Norrbotten kommer under de närmaste månaderna minimera möten för att bidra till att begränsa smittspridningen.

Vi ställer därför in alla utbildningar tills vidare. De som redan är anmälda på någon av de utbildningar som har planerats under våren kommer att få besked om läget.

När vi kan återta planen att genomföra de tänkta utbildningarna återstår att se. Vi får helt enkelt se tiden an och vi hoppas att de som berörs har förståelse för detta. Håll er uppdaterade via hemsidan, facebook eller ett telefonsamtal till oss.

Länsstämma 2020

Länsstämman genomförs den 27 maj och den sker digitalt. Stämmohandlingar och stämmodelegater är desamma.

Med vänliga hälsningar

Niklas Lundberg, Jaktvårdskonsulent