Norrbotten

Foto: Hanna Oscarsson

Prova på älgjakt hösten 2021 - Storspiken

Jägareförbundet Norrbotten bjuder in nya jägare, kvinnor och ungdomar (18–25 år) att prova på älgjakt på förbundets marker i Storspiken, Edefors i Bodens kommun. Antalet platser är begränsat och det är först till kvarn som gäller.

2021-05-31

Jaktdagar: Onsdag 22 september, tisdag 12 oktober, fredag 22 oktober och lördag 30 oktober

Plats: Storspiken, Edefors, Bodens kommun.

Krav: Medlem i Jägareförbundet. http://jagareforbundet.se/medlem/
För egen jakt krävs avlagd jägarexamen för högvilt. Om du har med eget gevär ska det vara inskjutet med den ammunition du avser jaga med.

Målgrupp: Nya jägare, kvinnor, ungdomar (18–25 år).
Max 10 deltagare per jakttillfälle.
De som inte tidigare jagat på marken har förtur.

Kostnad: 100 kronor, betalas i samband med anmälan till Swishnummer: 123 086 27 22
Ange Älgjakt samt ditt namn och e-postadress.

Lunch: Medtag eget lunchpaket som kan värmas över eld vid återsamling.

Kursinnehåll: Älgjakt på pass eller med lös hund. Sitt på eget pass, följ med hundförare, uppsiktsjaga på pass med någon mer erfaren jägare eller följ med utan vapen för att lära mer. Allt anpassas till aktuellt coronaläge.

Anmälan och info: Brage Strang, brage.s.vikstrom@hotmail.se