bakgrund

Norrbotten

Foto: Hanna Oscarsson

Älgakt med JAQT- Norrbotten

Jägareförbundet Norrbotten bjuder in medlemmar i kvinnliga nätverket JAQT att utan kostnad jaga älg på länsföreningen marker i Storspiken, Edefors i Bodens kommun.

2022-09-05

Antalet platser är begränsat och det är först till kvarn som gäller. Eventuellt boende och övernattning ansvarar enskilde deltagaren för.

Dag: Fredag 21 oktober.

Plats: Storspiken, Edefors i Bodens kommun.

Krav: Medlem i Svenska Jägareförbundet. http://jagareforbundet.se/medlem/

För egen jakt krävs avlagd jägarexamen för högvilt. Om du har eget gevär ska det vara inskjutet med den ammunition du avser att jaga med.

Målgrupp: Kvinnor. De som inte tidigare jagat på marken har förtur. Max 10 deltagare.

Kostnad: Det kostar inget att delta, men om man uteblir från jakten utan att ha avanmält sig senast två dagar innan kommer man att debieteras 500 kr.

Lunch: Medtag lunchpaket som kommer att kunna värmas över öppen eld vid återsamling.

Innehåll: Älgjakt på pass eller med lös hund. Sitt på eget pass, följ med hundförare, uppsiktsjaga på pass med någon mer erfaren jägare eller följ med utan vapen för att lära mer.

Anmälan och info: Emma Edberg, emmaedberg@gmail.com 070-609 74 65.

I anmälan anger du JAQT Älgjakt i ämensraden, dessutom behövs namn, adress och telefonnummer.

Välkommer med din anmälan.