Utbildning

Jakten idag kräver välutbildade jägare. Genom att vara välutbildad och insatt i natur-, vilt- och jaktfrågor kan vi som jägare på ett bättre sätt stå upp för och försvara jakten i framtiden.

Grunden för all jägarutbildning är jägarskolan som leder fram till en jägarexamen. Efter det krävs alltid mer utbildning och träning. Något som ständigt kommer att vara viktigt är att hålla sitt skyttekunnande på en hög nivå! Detsamma gäller hur vi dresserar våra hundar till effektiva jakthundar och duktiga eftersökshundar, både när det gäller älg och småvilt. Jägareförbundet Västerbotten ser utbildningen av nya jägare och vidareutbildningen av etablerade jägare och deras hundar som en av våra viktigaste verksamheter.

Utbildningar i Svenska Jägareförbundet 2017, se hela utbudet här

Anmälan till utbildningar i Västerbotten gör du via länken längst ned på sidan, alternativt på
telefon 090 - 14 43 00 eller e-post ac@jagareforbundet.se

KÖPVILLKOR
Avbokningsregler kurser
Anmälan är bindande. Beställaren kan utan kostnad avbeställa kursen intill 8 dagar före kursstart, därefter debiteras 50% av det avtalade priset fram till 4 dagar innan kursstart. Vid avbokning 3 dagar eller senare före kursstart debiteras hela summan.

Bekräftelse och faktura
Bekräftelse och faktura skickas cirka 10 dagar innan utbildningstillfället

Reservation för förändringar
Jägareförbundet förbehåller sig rätten att ställa in kursen av orsaker som tex sjukdom eller om inte tillräckligt deltagarantal uppnås.

2013-01-24 2017-02-13