Ekonomichef till nationella kansliet - Svenska Jägareförbundet

Ekonomichef till nationella kansliet

Vi söker ekonomichef till vårt nationella kansli på Öster Malma i Nyköping.

I rollen som ekonomichef ansvarar du för planering och uppföljning av ekonomiarbetet i Svenska Jägarerförbundet. Du har ett direkt personalansvar för ekonomiavdelningen som idag består av tre personer inklusive chef samt har ett viktigt samordnande ansvar för arbetet med de ekonomifunktioner som finns nationellt och runt om i landet. Som ekonomichef ingår du i förbundets ledningsgrupp.

Att vara ekonomichef i Jägareförbundet innebär bland annat:

• Övergripande ansvar för redovisning, ekonomisk analys, budgetering, prognoser, uppföljning samt rapportering.
  • Projektuppföljning, projektredovisning och att ibland själv leda projekt.
  • Stötta vad gäller ekonomiska och administrativa frågor till hela förbundet.
  • Rapportera och redogöra för ekonomin på lednings- och styrelsemöten samt sköta omvärldsbevakningen i ekonomiska tekniska frågor.
  • Kontinuerligt effektivisera och utveckla ekonomifunktionen i förbundet.

Vi söker dig med gedigen utbildning inom ekonomi och som har flera års erfarenhet från en liknande roll och du har erfarenhet från en chefsroll sedan tidigare. För att passa för tjänsten som ekonomichef bör du vara en person med god förmåga att leda personal och arbetsgrupper, ett tydligt driv samt en vilja att bidra till förbundets utveckling. Då du är den ekonomiska experten inom organisationen tror vi att du är noggrann och strukturerad, har en god analytisk, pedagogisk och kommunikativ förmåga. Din förmåga att samarbeta och verka i en stor och geografisk spridd organisation är viktig, men också att hantera våra externa kontaktytor på ett professionellt sätt.
Vi använder Xledger som affärssystem.

Du delar förstås vår värdegrund omfattande öppenhet, respekt och ansvar som framgår av vår verksamhetsplan. Är du intresserad av jakt och viltvård, har du kommit till en mycket stimulerande arbetsplats i en naturskön omgivning på Öster Malma i Södermanland.

På arbetsplatsen finns hundar.

Tjänsten är en tillsvidareanställning och inleds med sex månaders provanställning.

Tillträde snarast möjligt och lön efter överenskommelse.

Urval sker löpande, sista ansökningsdag 15 april.

Ytterligare upplysningar lämnas av Generalsekreterare Bo Sköld 072 541 59 64 eller vice GS Åke Granström 070 33 00 642.

Facklig representant för JTF är Björn Sundgren 0920 23 18 40, för akademikerförbunden Niklas Lundberg 0920 23 18 30 eller för Unionen Anna-Lena Ekström 0155 24 62 30.

Din ansökan vill vi ha snarast eller senast den 15 april 2017 på mail till jobba@jagareforbundet.se.

2017-03-16 2017-03-16