Jaktvårdskonsulent till JF Märsta

Vi är ett litet arbetsteam som arbetar med viltförvaltningsfrågor som berör de län som omger Mälaren samt Gotland. Tjänsten innebär att du arbetar med frågor som rör länen som omger Mälaren men också Gotland. Du skall även, utöver egna ansvarsområden, kunna arbeta med allmänna och jaktliga frågor i samtliga län. Arbetstiden är oregelbunden vilket innebär att du ibland även kommer att arbeta kvällar och helger. Del av tiden kommer du att jobba på Gotland.

Arbetsuppgifterna består främst av att informera om praktisk jakt och viltförvaltning men också att utbilda i dessa frågor. I denna tjänst lägger vi särskild vikt på kunskapen och förmågan att hantera jakt- och viltförvaltningsfrågor med koppling till odlingslandskapet. Samverkan och samarbete med myndigheter och andra organisationer ingår som en naturlig del av verksamheten. Arbetet genomförs i nära kontakt med övriga kollegor och förtroendevalda medlemmar.

Lämplig utbildning och bakgrund är lantmästare, agronom, viltmästare, skoglig eller biologisk högskoleutbildning med erfarenhet av viltfrågor inom jord- och skogsbruk. Du har social kompetens, är kommunikativ, har pedagogisk erfarenhet och är öppen och utåtriktad. Arbetet kräver goda data/IT-kunskaper. Jaktlig kompetens är ett krav. Du ska kunna arbeta såväl självständigt som i mindre team. Det krävs även att du har en god förmåga att uttrycka dig i tal och i skrift.

Vi lägger stor vikt i att du delar Svenska Jägareförbundets värdegrund, ÖRA = Öppenhet, Respekt och Ansvar. Du ska inneha körkort samt tillgång till bil. Självklart ser vi gärna sökanden av båda könen.

Placeringsort är Märsta. På den arbetsplatsen precis som på förbundets övriga arbetsplatser finns hundar.

Tillträdesdatum: Under feb-april 2018 eller efter överenskommelse.

För mer information om tjänsten kontakta regionchef Alpo Syväjärvi 070-3300624 alt 010-5847 624. Fackliga kontaktpersoner: JTF Björn Sundgren 0920-23 18 40 alt 010-5847 677, Naturvetarna Anders Broby 0155-246250 alt 010-5847 257,Unionen Anna-Lena Ekström 0155-246230 alt 010-5847 037.

Varaktighet: Heltid, tillsvidareanställning med sex månaders provanställning.

Ansökan med CV och personligt brev sänds till e-post: jobba@jagareforbundet.se snarast möjligt och handlingarna hanteras löpande. Sista ansökningsdatum är den 12 december varefter intervjuer genomförs.

Svenska Jägareförbundet bildades 1830 och är en medlemsorganisation med cirka 155 000 medlemmar. Förbundet har fjorton kontor spridda i landet uppdelat på tre regioner.

2017-11-07 2017-11-07